-
Transakcje
-
Przelewy
-
Narzędzia
-
O nas
-
Zyskuj z kantor.pl
Czym jest kantor.pl?
Kantor.pl jest całodobową internetową platformą wymiany walut, dzięki której w sposób bezpieczny i prosty wymienisz waluty w Internecie. Nasza platforma transakcyjna opiera się na rzeczywistych notowaniach z rynku Forex co gwarantuje korzystne kursy walut on-line i rzeczywiste oszczędności dla naszych Klientów.
Czy mogę dokonać przelewu za granicę?
Platforma wymiany walut Kantor.pl umożliwia dokonywanie przelewów walutowych na cały świat za kilka złotych, niezależnie od kwoty. W przypadku funta brytyjskiego GBP, dolara amerykańskiego i franka szwajcarskiego CHF koszt przelewu zagranicznego wynosi 5 zł. W przypadku przelewu walutowego w euro koszt wynosi tylko 3 złote zgodnie z cennikiem.
Kto może być naszym klientem?
W zasadzie każda firma lub pełnoletnia osoba. Osoby prywatne lub firmy, które potrzebują wymienić walutę po atrakcyjnym kursie i w bezpieczny sposób korzystają z serwisu Kantor.pl. Często są to osoby które posiadają kredyty hipoteczne w walucie euro, chf i potrzebują tanio kupić walutę na spłatę kredytu lub są to osoby pracujące za granicą. Z serwisu korzysta wiele firm, a zwłaszcza te które zajmują się eksportem lub importem. Sprawdź pod tym linkiem jakie są opinie na temat serwisu: Kantor.pl opinie.
Czy mogę wymieniać gotówkę?
Działamy online jako kantor internetowy co oznacza, że jedyna formą wymiany walut jest przelew bankowy. Nie przyjmujemy ani nie dostarczamy gotówki.
Czy korzystanie z Kantor.pl jest bezpieczne?
Kantor.pl jest serwisem wymiany walut spółki SUPER GRUPA PL Sp. z o.o. o kapitale zakładowym 550.000 PLN , co gwarantuje bezpieczeństwo transakcji dokonywanych w naszym serwisie.
Przesyłanie danych pomiędzy Kantor.pl a komputerem Użytkownika jest realizowane z wykorzystaniem bezpiecznego protokołu komunikacyjnego Secure Socket Layer (SSL), a połączenie w ramach Panelu Transakcyjnego jest szyfrowane przy użyciu symetrycznych kluczy o długości 256 bitów gwarantujących poufność przesyłanych danych. Wiecej informacji znajduje się pod tym linkiem: Bezpieczeństwo w serwisie kantor.pl.
Czy mogę dokonać wymiany bez wcześniejszej rejestracji?
Niestety takiej możliwości nie ma. Jako podmiot zajmujący się wymianą walut działamy zgodnie z wymogami Ustawy Prawo dewizowe oraz Ustawy o przeciwdziałaniu praniu brudnych pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu. Nasz system transakcyjny jest przyjazny użytkownikowi i prosty, co umożliwia rejestrację bez zbędnych formalności.
Czy rejestracja i otwarcie rachunku w Kantor.pl są płatne?
Rejestracja, otwarcie rachunku i korzystanie z serwisu jest bezpłatne tak jest opisane w naszym cenniku. Zgodnie z naszą polityką przejrzystości i oferowania usług przyjaznych dla naszych klientów nie pobieramy żadnych opłat za rejestracje i otwarcie rachunku.
Które waluty mogę wymieniać?
W naszej ofercie posiadamy koszyk dziesięciu walut – EUR, CHF, USD, GBP, SEK, NOK, DKK, CAD, JPY i CZK. Kurs euro i innych walut można sprawdzić tutaj: kurs walut.
Czy ilość banków w których można wymieniać walutę bezpłatnie będzie wzrastała?
Oczywiście, że tak. Ostatnio wprowadziliśmy Pekao SA. Prowadzimy rozmowy z wieloma bankami. Kantor.pl posiada rachunki bankowe w następujących bankach: Bank PKO BP, Inteligo, BZWBK, Raiffeisen, BPH, Alior, Santander, ING, Millennium, T-mobile Usługi Bankowe. Przelewy z i do tych banku odbywaja się za darmo. Z pozostałymi bankami także współpracujemy, a niewielkie opłaty za przelewy opisane są w cenniku.
Czy zasilenia portfela kartą płatniczą jest możliwe?
Tak, jest to możliwe w zależności od funkcjonalności karty. Jeśli Klient może ze swojej karty kredytowej zrobić przelew, to można. Banki jednak rzadko udostępniają taką możliwość, bo operacje związane z kartą płatniczą są rozliczane z prowizją na poziomie 3%. W tym przypadku, Kantor.pl nie może wziąć na siebie tej prowizji przy zwyczajowej operacji, ponieważ nasze bardzo konkurencyjne widełki między sprzedażą a zakupem waluty spowodowałyby stratę, ponieważ nasz zarobek, czyli spread, wynosi jedynie 0,1% - 0,2%.
Mam zablokowane konto z uwagi na dużą liczbę logowań. Co mogę zrobić aby dostać się do mojego konta?
Trzeba zresetować hasło. W przypadku pięciokrotnego błędnego podania hasła konto zostanie dla Państwa bezpieczeństwa automatycznie zablokowane. Aby ponownie można było zalogować się do Panelu Transakcyjnego kantoru internetowego Kantor.pl należy zresetować hasło. Użytkownik korzysta z opcji resetowania hasła także wówczas, gdy zapomniał hasła do Panelu Transakcyjnego. Resetowanie hasła wymaga przejścia procedury ustanowienia nowego hasła dostępowego. Ta procedura rozpoczyna się w formularzu logowania po naciśnięciu przycisku "zapomniałem hasła". Procedura logowania i procedura resetowania hasła jest szczegółowo opisane w zakładce pomoc w sekcji 'pierwsze kroki': pomoc przy logowaniu.
Chcę wymienić w kantor.pl złotówki na funty i wysłać na konto w LLOYDs TBS dla studiującej córki. Czy potrzebuję zakładać konto walutowe w moim banku ING?
W tej sytuacji nie ma potrzeby zakładania konta walutowego w ING. Należy przelać PLN ze swojego konta PLN w ING na nasze konto PLN w ING, a potem kupić GBP i wysłać je bezpośrednio do UK. W serwisie kantor.pl powinno się zdefiniowac konto walutowe GBP w LLOYDs i, po wymianie waluty, skierowac zakupione GBP na owe konto w UK. Koszt przelewu niezależnie od przelewanej kwoty wyniesie jedynie 5 pln.
W jaki sposób mogę w serwisie Kantor.pl kupować walutę CHF w celu spłacania rat kredytu hipotecznego?
Posiadam konto osobiste w BPH a kredyt w Santander Banku. Proszę o informację czy jest możliwość, aby Państwo zakupione prze ze mnie CHF przesyłali bezpośrednio na konto na które mam wpłacać ratę z tym, ze w tytule musiałyby być podane dokładane dane umowy kredytowej ponieważ nie jest to konto indywidualne. W Banku BPH otrzymałem informację, że jeśli chciałbym wpłacać CHF ze swojego konta indywidualnego na konto Santandera, przelew ten traktowany by był jako przelew zagraniczny – opłata 65 PLN – co zjadłoby oszczędność w zakupie CHF u Państwa a nie w Santander Banku. Na wszystkie pytania odpowiedz brzmi: TAK. Pan wpłaca PLN na nasz rachunek w BPH – czas księgowania około 5 minut. Koszt 0 PLN. Pan wykonuje transakcje PLN -> CHF po bieżącym kursie. Kantor.pl wykonuje przelew CHF na rachunek kredytowy w Santander – przelew jest natychmiastowy. Koszt 0 PLN. W tytule przelewu może Pan umieścić dowolną informację i przelew zostanie zrealizowany z takim właśnie tytulem określonym przez Pana.
Chciałbym dokonać przekazu pieniężnego za granicę w euro (konkretnie do Belgii). Jaki jest czas realizacji przelewu za granicę od momentu wysłania do momentu wpływu na konto zagraniczne? Czy są jakieś przelewy ekspresowe i ile kosztują?
W serwisie kantor.pl przelew walutowy w euro do banku za granice kosztuje 3 PLN i trwa 1 dzień roboczy jeśli przelew jest wykonany do godz. 13:30. Jeśli przekaz pieniężny jest dokonany po 13.30, wówczas trwa dwa dni robocze. W przypadku wykonania przelewu walutowego w euro, przelew jest wykonany trybem SEPA. Dzięki temu opłata transakcyja jest niska w porównaniu z przelewami poza systemem SEPA (w serwisie kantor.pl walutowy przelew za granicą dla walut GBP, CHF i USD kosztują tylko 5 PLN). Istotną zaletą SEPA jest fakt, iż banki pośredniczące nie mogą potrącać należności z kwoty przelewu jak bywa to w transakcjach SWIFT np. do USA.
Dokonałem przelew z Polski za granicę w dolarach. Po za symboliczną opłatą 5 PLN za transfer dolarów do USA pobrane przez serwis kantor.pl, bank w Polsce i docelowy bank amerykański nie pobrał żadnej opłaty, natomiast bank pośredniczący pobrał opłate w wysokości 24 USD. Proszę o wyjaśnienie na czym ta opłata polega.
Pomiędzy polskim bankiem, z którego wyszedł przekaz pieniężny, a bankiem w USA, w przelewie uczestniczyl jeden lub wiecej bankow – tak działają przelewy międzynarodowe – nie ma bezpośrednich połączeń pomiędzy wszystkimi bankami na świecie, tak jak wszyscy ludzie na świecie nie znają się nawzajem. Aby wykonać przelew z banku A do banku Z, po drodze najczęsciej muszą wystapić jeszcze inne banki – w szczegolności jeśli mamy do czynienia z przelewami zagranicznymi. I w takich okolicznościach owe banki pośredniczące mogą (choć nie zawsze tak jest) pobierać opłatę / prowizję za uczestnictwo w tym przelewie – to jest zwyczajna opłata i nie ma w tym nic nienaturalnego, jakkolwiek jej wysokość i w ogóle jej występowanie jest irytujące.
Można spróbowac sprawdzić, który bank pobrał taką opłatę, ale na jej zwrot nie ma co liczyć, bo taką prowizje pobierają banki amerykańskie w przypadku przelewu w opcji SHA. Takiej prowizji nie mogą pobrać banki pośredniczące, wówczas gdy przelew jest realizowany w opcji OUR. Koszt przelewu OUR wynosi 60 PLN. Wszystkie te informacje przedstawione są w pkt 3 pod tabelą na stronie opisującej koszt przelewów z kantor.pl. Na szczęście w Europie, a także w większości innych częściach świata nie występują opłaty banków pośredniczących.
Czy jak zrobię przelew do serwisu Kantor.pl w nocy lub w weekend to będę widział pieniądze na koncie w Kantor.pl?
W serwisie Kantor.pl, księgowanie środków wpłacanych przez Klientów odbywa się całodobowo w trybie 24/7. Trzeba jednak pamiętać, że nie we wszystkich bankach wewnętrzne przelewy realizowane są przez cały dzień i we wszystkie dni. Niektóre banki nie wykonują wewnętrznych przelewów w weekendy i w godzinach nocnych (np. banki BPH lub BRE). Ponadto żaden z banków nie wykonuje przelewów podczas prac konserwacyjnych, które najczęściej mają miejsce w godzinach nocnych w weekendy.
W wykonanym przeze mnie przelewie nie podano numeru PESEL. Jak mogę to poprawić?
Robiąc przelew bankowy do internetowego serwisu Kantor.pl należy w tytule wprowadzić numer PESEL lub w przypadku przelewu na rzecz firmy numer NIP'u. Dzięki temu przelewy są księgowane błyskawicznie ze względu na automatyzację procesu. Jeśli PESEL lub NIP został pominięty lub została wprowadzona błędna informacja, wymagana jest interwencja pracowników serwisu kantor.pl. Klient wówczas powinien się zalogować i wejść w panel transakcyjny pod zakładką 'kontakt' uzupełni potrzebne informacje. Następnie należy wybrać kategorię 'Brak PESEL / NIP' i uzupełnić szczegóły (waluta, kwota i prawidłowy PESEL) dotyczące przelewu.
Jeszcze nie dostałem z serwisu kantor.pl emaila z kodem aktywacyjnym. Jak mogę proces ten przyśpieszyć?
Rejestrując się w serwisie kantor.pl, dostajemy maila w ciągu 2 minut z linkiem aktywacyjnym. Jeśli takiego maila nie otrzymaliśmy, w pierwszej kolejności należy sprawdzić czy nasza wiadomość nie znajduje się w folderze 'spam'. Proponujemy oznaczać pocztę z kantor.pl jako zaufana aby otrzymywać potwierdzenia płatności bez zakłóceń. W przypadku korzystania z gmaila, jeśli nasza wiadomość jest niewłaściwie zaklasyfikowana jako spam, możesz usunąć jej oznaczenie. Wystarczy, że zaznaczysz wiadomość i klikniesz 'To nie jest spam' u góry lub na dole bieżącego widoku. Usunięcie oznaczenia wiadomości spowoduje jej automatyczne przeniesienie do skrzynki odbiorczej.
W kilka minut zarejestruj się i korzystaj z pełnej funkcjonalności jednego z pierwszych kantorów internetowych.
Załóż konto